Metro artiklarna

Här länkar jag till båda artiklarna som Metro har skrivit. 

Första
http://touch.metro.se/nyheter/du-kallade-mig-fetto-men-nu-raggar-du-pa-mig-fuck-you/EVHogA!WXAciM4wERDOM/

Andra
http://touch.metro.se/nyheter/amanda-21-skrev-fuck-you-till-vikthatarna-har-delats-av-tusentals/EVHogB!KBLbmv8yKYMo/




På Facebook inlägget som Metro länkade har jag fått massa fula kommentarer så som återigen "fetto", "lika ful då som nu" och att jag tex hård bantade osv osv...

Det är så tragiskt. Att det fortsätter, när allt man vill är att det ska få ett slut. Jag visste med mig såklart att jag, en tjej på 21 år, inte skulle kunna ändra hur alla människor ser på saker och ting, men att de ändå inte kan hålla fingrarna från tangentbordet och mobilen skrämmer mig så in i helvete. Att de ÄNDÅ känner behov av att trycka ner andra och kränka andra, när dom dessutom redan vet att personen blivit mobbad förr. Men i vilket fall så är det aldrig okej! Ens liv blir så negativt påverkat!!! 

Sjukt egentligen!
Men vi alla är starka ihop och tillsammans kan vi hjälpa varandra.

Försöker svara så gott jag kan och så mycket jag hinner på allt ni skriver. Ni är godhjärtade människor som lägger ner tid på att skriva vad ni känner. Stor eloge till er.

Vill ni följa mig på instagram så finns jag där.
Jag heter @poffimgone

💖
Anonym
2015-07-29 @ 06:07:49

Men gud,skojar du..
Har dina mobbare verkligen lagt sej besvär att skriva så I * vuxen * ålder? ?
Fy fan va vidrigt..
Håller med dej
Tillsammans är vi starka
Och du verkar ha en jättego kille iafl som finns där o stöttar..
Kram på dej❤

Svar: Nej, det är faktiskt sant tyvärr. Mitt utseende var inte poängen ens, att stoppa mobbning var poängen men ändå fortsätter det. Fast det säger bara mer om dom än vad det gör om mig! :)

Ja det är vi! Tack så mycket fina du.
Ja han är otroligt bra! <3 kram
Amanda Asker

hanna
2015-07-29 @ 08:08:32

Jättefint! (:

OMG!! LÄS DE HÄR MED!!!!! :D Så skönt!

Dede nobbade modellen Nath!!! :D Så himla bra gjort :D

Han kallas den VACKRASTE killen i bloggvärlden - och kan inte ens vara offentlig för att alla tjejer kom på hans fotbollsmatcher!

http://dedeprivat.blogg.se/

Ylva
2015-07-29 @ 13:06:37
URL: http://www.fames.se/resfeber

Riktigt bra text, vissa människor är helt dumma i huvudet alltså.

Heja dig! Keep up the spirit! :)

Svar: Tack så oerhört mycket! 💕
Blir väldigt glad av detta :)
Amanda Asker

Emma
2015-07-29 @ 18:28:57
URL: http://mylibyanlovestory.blogg.se

Du är en kämpe! Vilken förebild! WOW! :-D
Ska alltid finnas rötägg som trycker ner andra för de är så sjukt missnöjda med sig själva, men vi är desto fler som stöttar och står bakom dig

Svar: Tack så oerhört mycket 💗
Det betyder så himla mycket att så många är på min sida och stöttar mig, och ni alla ska veta att jag står på er sida och stöttar er också! Kram
Amanda Asker

Eva Eriksson
2015-07-30 @ 14:27:30

Amanda, tusen kramar till dig. Jag är ledsen för allt du har fått bära i dina få år i detta liv. Om jag bara kunde svepa in dig i en filt av kärlek och omtanke. Vi som älskar dig och ditt mod finns därute och jag hoppas att vi kan förmedla det till dig hur viktig och beundransvärd du är.

Tavla
2015-07-30 @ 15:14:24
URL: http://www.wallstars.se

Så jävla tragiskt!!!!!!

Kajsa
2015-07-31 @ 12:19:13

Läste precis artikeln på metro och klickade mig in på din blogg. Shit va grym du är, Starkare än du tror. Blev helt tagen, önskar dig all lycka i framtiden :)
Stay strong!!!
xoxo

Niclas
2015-08-08 @ 19:04:09

Grymt skrivet på Metro! Hatar att vikt är så vikt(igt) för så otroligt många att de måste trycka ner folk, trots att de mår bra eller är nöjda över sig själva. Vikthetsen och träningshetsen är ett stort problem för detta samhälle. Jag själv som kille upplever att väger man för mycket och inte har tränat så är man mes och överviktig, fetto med mera och hälsohetsarna känner sig tillåtna att häva in massiva negativa kommentarer om hur man ser ut. Som kille är det ju så klart inte bara kommentarer från andra killar, utan även tjejer som ska skriva att man är grymt ful och att man bör ta självmord osv. Så problemet är tvåsidigt. Vi är alla olika. Vi ser ut som vi vill.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amandaaskers.blogg.se

Amanda Cecilia Johanna Asker Ankmamma till tre myskankor 🦆

RSS 2.0