Vänner kommer och går, medan familjen består

Jag blev påverkad av allt som hänt, vilket resulterade i att jag blev ett monster emot mina nära och kära. Jag vill be om ursäkt igen tusen gånger för det. Min familj som fått stå ut med mig som varit så sur, tvär, snäsig, otrevlig och en riktig pain In the ass.. Ni ville mig väl och jag stötte bort er längre ifrån mig. Jag är så ledsen för alla gånger jag har sårat er, min familj. Jag ångrar mig så djupt. Jag hade istället kunnat krama om er och insett vilka underbara människor ni är, men det gjorde jag inte. Jag tog er för givet, och det ångrar jag idag.

Förlåt.

Jag älskar er mamma, pappa, mina två systrar och min bror. Ni är trots allt anledningen till att jag är den jag är idag, att jag fått min klokhet och visdom av er. Tack för allt ni gjort för mig, jag är evigt tacksam! Ni stöttar mig i allt oavsett vad det än är, och ni tänker på vad jag vill i de val jag tar, inte på vad ni helst vill. Vilket många i dagens samhälle gör. Men ni gör inte det. Mamma och pappa, ni är de absolut bästa och mest underbara föräldrarna som finns. Ni ger allt ni kan, och mer än så. Ni stöttar och peppar en, i vad man än vill eller kommer göra. Jag älskar er för det. Och jag älskar er för att ni är mina föräldrar. Ni är ljuset i mitt liv, min vägledning och mitt hopp!

Jag längtar tills västkusten då vi kan umgås med varandra, äta goda kräftor, räkor och krabbor. Fiska fisk och krabba. När vi kan ta ett glas vin vid stranden medan vi äter chips och nötter och lyssnar på skön musik. När vi kan bada i havet och skrika "brrrrrrr vad kallt det är!!!" När vi vaknar på morgonen och dricker kaffe tillsammans och skrattar åt hur äcklig Jack Daniels whiskyn var. När vi ska spela kort och pappa vinner som vanligt.

Det längtar jag till.
Jag älskar och uppskattar er mest i världen. Glöm aldrig det min underbara familj! 💗
Dansken
2015-07-27 @ 11:00:40

You go gir! - så din historie på Metro - har selv upplevt en likanede historie - dog på skilland - at jag tycker synt om dom personer - tänk at väre så patetisk at man inte kan se hur fina mennesker er innei och tänk hur mycke dom missar - både dengång och idag.

Skit du i dom och kör på!

Svar: Tack snälla du! Ja, de är inte de enda som förlorar på det. Vi förlorar självförtroende och självkänsla - men till skillnad från dom har vi styrkan att ta oss upp igen tillsammans medan dom inte har en j*vel! :)
Amanda Asker

Tommy Holmbom
2015-07-27 @ 11:50:47

Jag läste din artikel i Metro. Otroligt bra skrivet. Du har haft en tuff start i livet som gjort dig både modig och klok. Gasa på för fullt nu! KRAMAR!

Svar: Tack snälla människa. Blir glad att läsa såna här kommentarer! Jag må ha blivit mobbad men en sak har kommit positivt med det - lärdom.

Ha en underbar fortsatt sommar!
Kram!
Amanda Asker

Tommy Holmbom
2015-07-27 @ 11:51:19

Jag läste din artikel i Metro. Otroligt bra skrivet. Du har haft en tuff start i livet som gjort dig både modig och klok. Gasa på för fullt nu! KRAMAR!

jocke
2015-07-27 @ 11:59:46

Hej.jag tycker att de var mkt bra skriven

Svar: Hej! Tack så mycket! :)
Amanda Asker

Tobias
2015-07-27 @ 13:04:05

Hej även jag läste om dig i metro. Vill bara säga starkt gjort och bra att du delar med dig! Jag hoppas att de kan hjälpa många andra som har en tung period.

Kramar

Elias
2015-07-27 @ 13:04:32

Hej Amanda!

Jag skulle vilja komma i kontakt med dig för att diskutera ett samarbete men jag hittade ingen e-post till dig. Vore toppen om du kunde skicka mig ett mail till den address som finns i denna kommentar.

Mvh

Krister
2015-07-27 @ 14:26:23

jätte bra skrivet av dig jag beundrar dig du är en fin tjej och stark och modig har du blivit tycker jag:)
kramar till en fin stark tjej nu:)

Anonym
2015-07-27 @ 20:55:52

Hej Amanda! Det gör alltid ont att läsa om mobbing och det du beskriver är både tungt och hemskt men samtidigt känner jag mig glad och lättad då du är en så stark och fantastisk människa det känner jag så tydligt trots allt hemskt du fått gå igenom! Du förtjänar mycket kärlek och det bästa i livet! Din familj hur du beskriver dem, är också underbart! Bilden jag ser på tjejen innan -30 kg är en mycket vacker person, det kan jag se!
Många kramar och lyckönskningar till Dig!

Svar: Åh vad glad jag blir. Vilken godhjärtad människa du är som skriver denna fina kommentaren. Jag blir så varm inombords. Tusen tack till dig, underbara människa!!! Borde finnas fler som dig och alla andra som skriver så fina kommentarer och meddelanden!

Kram!
Amanda Asker

Anonym
2015-07-28 @ 06:40:14

Jätte fint skrivet av dig:-)..... stongt gjort...tror att de som har mobbat dig får en uppryckning när de läser artikeln

Svar: Tack snälla du :) jag hoppas det och jag hoppas att alla mobbare skäms, faktiskt. För det är inget att vara stolt över.
Amanda Asker

Tove
2015-07-28 @ 15:38:05
URL: http://karlzzzeeen.blogg.se

Familjen har en otrolig förmåga att kunna hela det brustna och bortse från det onda.

Tycker du är en skit stark tjej som själv har insett att man är en egen kraft. Jag jobbar på det.

Svar: Visst har dom det! Min familj har alltid varit min trygghetszon och hemmet hos mina föräldrar kommer jag alltid känna att jag kan åka till för att lugna mitt sinne.

Tack underbara du! Hoppas du kommer inse det också, för du har också en egen inre kraft. Man måste bara få lite hjälp att inse det.
Kram <3
Amanda Asker




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amandaaskers.blogg.se

Amanda Cecilia Johanna Asker Ankmamma till tre myskankor 🦆

RSS 2.0